صدراستون
صدراستونصدراستونصدراستونصدراستون
  02187106

صدراستون  WorkflowBtn

×
صدراستونصدراستونصدراستونصدراستون

Sadr Stone

Old Brick & Rock Stone Retain Exposed Concrete

مقالات 1 مقالات 2 صفحه مقالات 4 صفحه مقالات 5 مقالات بتن اکسپوز ایران مال

ترکیب بتن اکسپوز با چوب در طراحی داخلی:


ترکیب بتن اکسپوز با چوب در طراحی داخلی

 
 
ترکیب بتن اکسپوز و چوب در طراحی داخلی
 
استفاده از بتن در صنعت ساختمان ، راه سازی و ساخت و ساز همواره انتخابی اجتناب ناپذیر بوده است اما استفاده از بتن در طراحی داخلی و به عنوان قسمت پایانی کار تا چند سال اخیر انتخابی رایج برای طراحی داخلی نبوده است. طراحی دیوار ها با بتن یا همان بتن نما یا بتن اکسپوز با ظاهر خشن و بافت سخت خود نمایان گر فضای صنعتی و در عین حال مدرن است. این سبک از معماری بعد از جنگ جهانی و در حدود دهه هفتاد میلادی وارد دنیای طراحی داخلی شد و در سالهای اخیر نیز بیشتر و بیشتر در میان معماران همه گیر شده است. این نوع طراحی اکسپوز تنها محدود به استفاده از بتن نمیشود و استفاده از سایر متریالهای صنعتی مانند تاسیسات بدون کاور و سطوح وسیع شیشه ای را نیز شامل میشود.
استفاده از بتن اکسپوز ودیوارهای بتنی به دلیل رنگ بتنی خود و روحیه سرد با ترکیب شدن با متریال گرمی همچون چوب و رنگهای گرم تناسب بینظیری را ایجاد میکند. اگرچه موارد بسیاری برای استفاده از بتن وجود دارد اما استفاده از بتن در طراحی داخلی بسیار به ندرت به ذهن افراد خطور میکند.  بتن بسیار ساده و جذاب است، و از آن به عنوان متریالی همه کاره در دنیای طراحی داخلی و ساخت و ساز یاد میشود. به عنوان متریالی خاص برای طراحی دیوار، بتن پوششی کاملا بی نظیر مانند است اما چند ویژگی جالب را نسبت به سایر متریال ها به همراه دارد. دیوارهای بتنی میتوانند بافتی براق و یا نرم و صاف داشته باشند، و هر رنگ و طرحی را که می توانید تصور کنید به همراه داشته باشد. امکان ایجاد تنوع  در بافت نهایی بتن یکی از ویژگی های این متریال است که باعث محبوبیت آن در طراحی داخلی میشود.
 دیوارهای بتن اکسپوز ، مبلمان مدرن واستفاده از تیرچه های چوبی و رنگهای گرم تعادلی بین سنت ومدرنیته را در طراحی داخلی ایجاد میکند. ترکیب بافت خشن بتن و همچنین گرمای چوب حس زیبای گرما را القا میکند که گاها با ترکیب شدن با آجرنیز فضای مدرن را با سنتی به زیبایی ترکیب میکند. با این حال محبوب ترین ترکیب، ترکیب بتن اکسپوز با چوب است که چه در فضای داخلی و طراحی داخلی و چه برای نما انتخاب و تلفیقی هوشمندانه است که سردی بتن را با گرمای چوب تلفیق میکند و  روز به روز معماران بیشتری را به خود جذب میکند تا جایگاه بتن را در طراحی داخلی به اندازه ی طراحی نما قوی کند.


نگارنده: امید صدری
By: Omid Sadri




امید صدری
Omid Sadri

 
 

امید صدرینگارنده: امید صدری

صدر استون


صدر استون


محصولات صدراستون


پروژه ها



اینستاگرام صدر استون تلگرام صدر استون فیسبوک صدر استون