صدراستون
صدراستونصدراستونصدراستونصدراستون
  02187106

صدراستون  WorkflowBtn

×
صدراستونصدراستونصدراستونصدراستون

Sadr Stone

Old Brick & Rock Stone Retain Exposed Concrete

مقالات 1 مقالات 2 صفحه مقالات 4 صفحه مقالات 5 مقالات بتن اکسپوز ایران مال

نحوه ی رنگ آمیزی بتن و بتن اکسپوز:


نحوه ی رنگ آمیزی بتن و بتن اکسپوز سطوح داخلی و خارجی بتن اکسپوز لزوما دارای سطح صافی نیست، و اغلب بتن دارای رنگ خاکستری خسته کننده ای برای چشم است. می‌توان ظاهری جذاب به بتن بخشید و با استفاده از رنگ بتن هایی زیبا و چشم نواز تولید کرد. رنگ کردن بتن کار ساده و نسبتا ارزانی است که براحتی توسط خود صاحب خانه انجام‌پذیر است.

به منظور رنگ کردن موفقیت آمیز بتن اکسپوز یا سایر سطوح سنگ تراشی شده، ابتدا باید سطح به درستی تمیز شود و سپس آماده سازی‌های اولیه برای رنگ آمیزی صحیح به آن اعمال شود و زمان کافی برای خشک شدن رنگ به آن داده شود.

آماده سازی بتن

1. سطح بتن را با صابون و آب گرم تمیز نمایید، هر گونه رنگ قدیمی بر روی آن را پاک کنید. ابتدا، آثار برگ، آوارهای خاکی بر روی بتن را از بین ببرید. سپس هر گونه رنگ یا لکه را با استفاده از پودر شستشو یا اسکراب پاک نمایید. در مورد لکه‌ها لازم نیست نگران باشید، اما اطمینان حاصل کنید که هر گونه مورد اضافی بر روی سطح بتن پاک شده باشد. • هر گونه پوشش گیاهی که ممکن است بتن را احاطه کرده باشد را از بین ببرید. برای داشتن بهترین پوشش رنگ بر روی بتن بهتر است تمیزترین و صاف ترین سطح را قبل از کار آماده کنید.

2. بهتر است برای اطمینان حاصل کردن از تغییرات آتی رنگ، هر گونه ناحیه ی حاوی روغن یا گریش را با فسفات تری سدیم TSP پاک کنید. TSP را می توانید در اکثر فروشگاه های فروش لوازم خانگی تهیه کنید. به سادگی نسبتی از آن را با آب مخلوط کنید و سپس برای پاک کردن لکه های نفتی یا روغنی به کار ببرید. پس از این کار اجازه دهید سطح بتن کاملا خشک شود تا برای مرحله بعد آماده شوید.

3. برای رفع نواقص عمده مانند ترک، جوش یا سطوح ناهموار از تکه های بتی استفاده کنید. این امر به شما در داشتن بتن صاف و منظم کمک خواهد کرد. هر گونه ترک خوردگی و شکاف باید به اندازه ی کافی رطوبت داشته باشد تا رنگ را به خود بگیرد. از دستورالعمل های سازنده برای تایید زمان کافی برای خشک شدن تکه ها استفاده کنید.

4. برای جلوگیری از ایجاد رطوبت توسط سیمان، قسمت های داخلی بتن را تمیز کنید. سیلانت بتی گران قیمت است، اما بهترین روشی است که به کمک آن می توان اطمینان حاصل کرد که در اثر بارش باران و برف رنگ خراب نمی‌شود. بتن بسیار متخلل است، به این معنی که رطوبت در بتن قابل افزایش است و می تواند منجر به خرابی رنگ شود. از دستورالعمل های سازنده برای آماده سازی و کاربرد صحیح سیلانت پیروی کنید. در صورتی که سطح خارجی بتن را می‌خواهید رنگ کنید، لازم نیست این کار را انجام دهید. رنگ کردن بتن قبل از هر کاری وضعیت آب و هوایی را بررسی کنید چون 2 تا 3 روز برای خشک شدن بتن در معرض هوا زمان لازم دارید.

برای خشک شدن لایه ی اول رنگ به یک شبانه روز زمان نیاز دارید و با اعمال لایه های بعدی رنگ این زمان طولانی تر می‌شود. پس از اعمال هر لایه رنگ باید به آن 24 ساعت زمان داد تا کاملا خشک شود. در این فاصله ی زمانی می توانید کارهای خانه را انجام دهید، پس بهترین زمان برای رنگ کردن بتن زمانی است که هوا کاملا صاف و آفتابی باشد. 2. یک لایه بتونه از رنگ بتن را با غلتک های رنگی بر روی سطح بمالید. قبل از اضافه کردن رنگ، نیاز دارید از پرایمر استفاده کنید تا رنگ به آن چسبیده شود. برای تضمین چسبندگی قوی رنگ، باید پرایمر را به بتن بمالید. مجددا از دستورالعمل سازنده برای نحوه‌ی کاربرد و زمان لازم برای خشک کردنپیروی کنید.

• اگر بر روی یک رنگ قدیمی می‌خواهید رنگ آمیزی کنید، یا بر روی سطوح خارجی کنید بهتر است از 2 لایه رنگ با پرایمر استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که لایه ی اول کاملا خشک شده است، سپس لایه‌ی دوم را اعمال کنید.

3. رنگ مناسب برای بتن انتخاب کنید. به هنگام کار با بتن بهتر است از رنگ‌های مخصوص سنگ تراشی استفاده کنید که بر اساس بافت و ساختار بتن فرموله سازی شده است و برابر تغییرات درجه ی حرارت مقاوم است. گاهی اوقات با نام رنگ الاستومری یا رنگ های پوشش دیواری نیز به فروش می‌رسند. از آن جایی که این رنگ ها ضخیم‌تر از رنگ معمولی اند، بهتر است از غلتک یا قلم موهایی با ظرفیت بالا استفاده کنید.

4. لایه ای نازک با استفاده از غلتک بر روی سطح اعمال کنید. کار را از گوشه ی سمت بالای دیوار شروع کنید و کل سطح را به آرامی رنگ کنید. لازم نیست دیوار را پر از رنگ کنید تنها 1 یا نهایتا دو لایه از رنگ آمیزی کنید و سپس به آن اجازه دهید خشک شود.

5. بعد از ظهر روز بعد برگردید و لایه ی دوم را رنگ کنید. پس از هر بار رنگ آمیزی باید به آن یک شبانه روز وقت دهید تا خشک شود. حداقل یک یا دو لایه ی نازک از رنگ را بر روی سطح اعمال کنید، گاها می توانید بسته به رنگ مورد نظر لایه سوم را به صورت عمیق تر رنگ آمیزی کنید.

6. یک تا دو روز اجازه دهید تا رنگ بر روی بتن کاملا خشک شود. حداقل تا 24 ساعت پس از خشک شدن رنگ، شی یا وسیله ای را در نزدیکی بتن رنگ شده قرار ندهید. به این ترتیب بتن ظاهری صاف و حرفه ای خواهد داشت.


 نگارنده: امید صدری
By: Omid Sadri




امید صدری
Omid Sadri

امید صدرینگارنده: امید صدری

صدر استون


صدر استون


محصولات صدراستون


پروژه ها



اینستاگرام صدر استون تلگرام صدر استون فیسبوک صدر استون